söndag 10 juli 2011

Ute på sjön med familjen


Börjar med fika  direkt och sedan fiske efter gösarna.
Skall lära dottern Emelie hur man kastar och jiggfiskar.
........................................................................................
Fisket idag de få timmar som vi provade var inte mycket
bättre än igår, endast ett 10-tal hugg och 2 krokade gösar.
Det började gå gäss över hela sjön så fiskdagen blev inte
så lång men en sak vet jag !!!
Möckeln är riktigt dålig just nu vill jag lova så den får
vänta ett par veckor innan jag sjösätter båten där igen.
Nu blir det fiskefritt en vecka eftersom den årliga
västkust semestern stundar , Strömstad blir det detta år.
Nu skall jag hälla upp ett glas rött och pilla
på nya telefonen och testa alla de tipsen som jag fått
så att jag kan blogga därifrån.
Tack till er som försöker hjälpa mig :-D //Janne