tisdag 17 maj 2011

Dax att kolla över våra trollingspön


Många meter lina blir det på golvet när man byter på rullarna,det är
något som katten uppskattar genom att dra omkring med allt under soffan.
Blev riktigt trolling sugen när jag såg bilderna från glafsfjorden......
Grattis till Peter och Tomas (T.O.P.P.) som segrade efter 2 dagars fiske. 
Det var första gången som laketouren körde C&R på en deltävling och
tyvärr den enda i år om jag läst rätt i programmet.
Reglerna var de 5 längsta gäddorna på lördagen + 5 längsta på söndagen.
Vad jag läst och hört så fanns det lite invändningar om den regeln från någon
som inte fick ihop sina 5 godkända under lördagen men fick destå flera
på söndagen till ingen större nytta då det inte går att fiska ikapp
en tappad meter från dag 1.
Man kanske kunde ha ett maxantal för hela helgen och sedan spelar
det ingen roll vilken dag du får dem för då är du alltid med i matchen ?
Krävs mera räknande i sekretariatet för arrangören men resultatlistan
kommer bli oerhört mycket jämnare i slutändan.
...........................................................................................................
Har nu fått ett mail med förslag eller om det är bestämt ?
gällande reglerna för noratouren och de var inte direkt i min linje
med ett maxtak på 5 gäddor där man jagar efter så stora som möjligt.
Nu skall alla över 50cm räknas vilket leder till snipfiske igen .......
Abborren och gösen skall vara värdefullare att fånga
så där skall längden multipliceras med X för att få fram ett nytt värde
vilket leder till en massa räknande efter målgången.
Lägger ut regler här när jag fått det bekräftat vad som gäller //Janne