fredag 7 januari 2011

Minken har hittat ett bra hål

Flera fina på 3-4 hg på balanspirk men också mycket smått.
Eftersom vi har tider att passa så blir det hemgång nu vid 2-tiden.
Hjälmaren har just nu ett snötäcke på mellan 20-40 cm där jag
upplevde att den mesta snön var inne mellan hamnen och gåvören
tillika mest med stöp också då jag inte såg något stöp utanför
lungersbådan förutom "min" fläck som var precis vid en råk.
Vikterna idag blev varierande beroende på att jag bara tog rätt på
fisk över hektot vilket blev runt 5-6 kilo med hem.
De andra killarna från Hällefors plockade upp det mesta
så de låg väl i 15 kilos klassen båda två .
Vet inte om det blir någon mer resa den här helgen i så fall
söndag eller att jag hamnar i tv soffan resten av helgen
eftersom jag nu mer inte har några vattentäta stövlar. //Janne