fredag 12 mars 2010

SM på Tisjön nästa helg


Så här har jag tänkt mig avgränsningen inför nästa helgs Sm tävlingar på Tisjön enligt det som går att läsa på Malungs Sm-sida.
Om det sedan stämmer i verkligheten åtestår att se med egna ögon på lördagsmorgonen.
Lite information som dykt upp på deras sida
" På grund av rådande förhållanden ovan is, kan dom sista 3 kilometrarna av Tisjön komma att tas bort, dvs. södra delen"
Måndag kväll (15/3) bestäms om längdgränsen kommer att flyttas eller ej .
Läget ovan is idag 9/3: snödjup ca 40-45 cm med varierad vattenmängd under 0-15 cm Istjockleken är runt 50 cm.
Jag har ändå inte tänkt gå ner till södra ändan oavsett om det varit blank is så det kvittar för mig , men det kanske finns andra som får problem nu tex. trogna Sälen-cup pimplare som nog har ett par heta ställen att välja på .
Denna helg ser ut att bli fiskefri , jag skulle gärna sitta i en bil påväg upp till Sundsvall just nu men det får vänta till ett annat år .
Det blir till att förbereda sig inför nästa helg istället med taffsar och mormyrskor .