söndag 21 februari 2010

Vi kom,Vi sågs,Vi segrade !!!


Jaaaaa !!!!! vi försvarade guldet från förra året.......
Per Häll , Håkan "Yrpo" Touminen , J-E Stange och en nyinköpt Pelle Antonsson som ställde upp i dag på klubblags DM.
Peter är just nu ute och guppar på Östersjön så vi fick leta på en ny gubbe till laget och det blev Pelle som fiskade bra i laget idag .
Taktiken var väll den att det inte fanns någon så vi spred ut oss efter egna önskemål så jag hamnade nere i Hittorp vilket visade sig som en NITLOTT.
Trögt och knappt några hugg de 2 första timmarna då jag summerade ihop 20 abborrar klockan 12 , Per och Jesper hadde fått bättre men de packade ihop och drog tillbaka ut till Alntorpsö .
Jag chansade på att det skulle gå att meta taffs i deras gamla hål för att klara hedern idag vilket fungerade ganska bra , 5-6 abborrar i varje gammalt hål som jag skottade fram resulterade i 101 nya i påsen och en vikt av 2450 gr .
Per Häll fick 2,9 , Pelle 2750 och Yrpo 1,4 och en sammanlagd vikt av ca 9500 gr vilket räckte till seger före Nilssons lag på 7,7 och 3:an Götlunda på 7,1 kg.
Nu är det bara den individuella platsen kvar att försöka ordna fram via serietävlingarna som är kvar....om det är några kvar ??
Hörde att Frövi ställer in Väringen cup nu på söndag och uppe i Hällefors finns inga parkerings möjligheter vid Sörälgen så serien kanske redan är klar och då är också jag klar för ett individuellt SM 2011 !!!!
Men jag ropar inte hej ännu utan väntar tills de aktuella datumen för serietävlingarna avverkats //mvh Kungen av Norasjön