tisdag 26 januari 2010

Individuella pimpel DM på Norrsjön


Vi kommer att få ett kallt individuellt pimpel DM på Norrsjön
i Kopparberg nu till helgen.
Självklart skall en riktig kallfront dra in över länet lagom till helgen , igår lovade de -25 grader men ser att idag så har de ändrat till varmare väder
och -19 graders prognos inför söndagen.
Det possitiva som finns är valet av sjö såklart då det är min absoluta favoritsjö när det gäller just pimpelfiske. Tror att jag vunnit runt 5 gånger på sjön genom åren och vid de tillfällena så har det varit ett lite trögare fiske med mormyrska eller taffspirk pga. av att det varit ett vitt snötäcke över sjön . När sjön är blank fungerar inte fisket lika efektivt på mina ställen och dessutom krävs det oftast mycket mera abborre till vinnarvikterna vid de tillfällena.
Men som av en händelse från han där åvan så skall det nu börja snöa i 2 dagar (tråkigt.......hahaha) Det stora problemet blir kylan för en gnetmetare som jag , larverna och händerna tar stryk i kylan och sedan fryser alla gamla hål igen under dagen. Det blir till att klä på sig full mundering med fleece underställ och dubbla sockor i stövlarna , men vädret kan nog hinna ändra sig till det bättre under veckan så vi får vänta och se. Nu väntar jag på brev i från Karlskoga AFK (resultatlistorna ifrån Alkvettern) så att jag kan få räkna ut en sammanställning i från de 3 första serietävlingarna som vi genomfört här i Örebrodistriktet.//Janne