fredag 27 juni 2008

Fiske på Söndag

Nu är fiske suget oliderligt så på söndag måste jag iväg och jigga gös i någon sjö . Suget blev inte mindre när jag läste på jiggfiske.com sida om fisket de haft igår. Kanske man skall testa lite vertikal jiggning ?? får tackla upp lite jiggar och prova på om det är så jäkla efektivt !!. Nu är det bara en vecka kvar på jobbet sedan är man ledig i 5 veckor så det skall väll fa*** om man inte skall hinna ut på sjöarna några gånger i sommar . Jag måste prova lite mera efter de stora abborrarna i ********** där jag förra sommaren drog borrar på 1480gr och 1500 gr samma kväll , där simmar det säkert betydligt större randiga riddare . Måste också ut på Vättern och försöka mig på lite Röding Trolling för det är ju inte så kul att ha ett pers. på 1,2 kilo .... Siljan lockar också där man trollar regnbåge 20-40 st per gång runt 2 kilo styck (kan familjen följa med). Vi ses på sjön mvh Janne