söndag 27 januari 2008

Tävlingen på Vikasjön

Åkte iväg till Dalarna och vikasjön på lördagen , vädret var stålande solsken isen blank och nästan inga vindar .
Gick vänster upp efter öarna , vi var endast 2 st som stannade uppe i viken
fick genast ett hål med 32 borrar och kanske ett 20-tal runt omkring sedan var det slut.
Sprang ut till öarna där jag fick en abborre direkt sedan inget mer i det hålet (trodde jag)
när jag satt och ryckte såg jag att pirken blänkte till fast det var 1,5 m djupt snacka om klart vatten.
Jag lade mig ner på isen och kikade ner ihålet och där står det ca 20 abborrar och bara glor!!
jag byter till mormyrska och de börjar genast att hugga sedan hissar jag dem ända upp till iskanten ,nu är hela stimmet uppe vid hålet.
Drar nästan 300 abborrar men det räckte ändå bara till en 10: plats , synd när man ändå fiskade skjortan av dem som satt i närheten.
De som gick längst ner i ändan av sjön kom tillbaka med fin mat fisk såg 3 borrar över kilot en på närmare 1,5 kg så åt dem gick inget att göra idag.
Nya tag på söndag då DM-ind. avgörs om det finns is kvar : )
Janne