onsdag 17 februari 2016

Djupkartor SM Örträsk och Granträsk

Som jag har letat efter djupkartor inför pimpel SM i vinter och så finns den mitt framför näsan på bygdens egna hemsida fast de inte länkar till den på inbjudan. Nu är det förvisso bara en "ekolodsbild" där någon gjort något kartliknande i ett program som inte har landkonturerna med utan den yttersta linjen är 2 meters djup men det är bättre än ingen karta alls. För alla er som skall fiska individuella SM råder jag att spola på rikligt med fiskelina för det lär behövas detta SM.
Länkar här till djupkurvor över Örträsksjön 
Det brukar hållas en årlig pimpeltävling på Örträsksjön
"Årets Storfiskare i Örträskbygden"
Här finns några gamla resultat genom åren 2010, 2011, 2012, 2013, 2015  
Igår råkade jag länka pimpelresultat från fel Granträsk (Piteå) men frågan är om det gjorde någon större skillnad för det verkar vara ganska magra vikter runt Örträsk också även om alla resultat är från 2-timmars tävlingar där också mörten räknas.
Nu har sportfiskeklubben i Örträskbygden lagt upp kartor så följ länken HÄR
Jag lägger ut en bild över sjön jag också tills den dyker upp på deras officiella SM-sida.