lördag 30 mars 2019

Vintersäsongen 2019

Håller precis på att magasinera all vinterurrustning och plockar fram alla långa spön som skall användas från land och båt nu när vi har öppet vatten igen. Skriver också in de sista resultaten från SM och OS-pimpeln i min fiskepärm där jag samlat resultat krokfärger och vikter i från alla tävlingar där jag ställt upp sedan 1986.
Årets säsong var hyfsad tycker jag sämre har jag gjort från mig genom åren, säsongen började lite trevande med ett antal placeringar mellan 6-9 men sedan gick det bättre.
17 tävlingar tog pris i 11 av dem
2st 1.a platser
1st 2.a plats
2st 3.e plats
1st 4.e plats
Kvalat vidare både individuellt och i lag till nästa års SM i Arvika.
Årets bottennapp blev SM Luleå
En misär då det inte fanns en fisk för oss som gick långt från starten, klart besviken på det fiskevattnet inte alls kul efter så lång förberedelse.
Höjdpunkten var vinsten i Sandviken på Levi Svedberg Challange där det var mycket bra motstånd på isen, sen var det givetvis kul att få dra ett par stora abborrar där på Storsjön men jag fick även fina abborrar på Stora Rengen Usken och Vasselsjön vilket hjälpte till bra placeringar. Nya tag ute på isen nästa vinter ha det :)