lördag 9 juni 2018

KM internationellt Frövidammen

Vi blev 7st som ställde upp och fiskade KM idag mellan 10.00 till 15.00.
Vi lottades nerifrån och uppåt längs dammen.
1. Patrik Dahlström
2. J-E Stange
3. Jesper Dyberg
4. Thomas Larsson
5. Per Nilsson
6. Conny Larsson
7. Christoffer Holmqvist
Jag tacklade 6 + 8 m och 2 feederspön
Hamnade precis på samma peg som sist när det var så dåligt fiske och då kom jag sist även om det var otroligt jämnt fiske. Igår var fisket ännu sämre måste jag säga då jag endast fick 1 abborre på 8 metarn vilket enda nappat där ute. De andra fick inte heller något på flötmete verkar inte finnas någon fisk kvar inne efter land möjligt att det är för varmt i vattnet. Det var feeder som gällde om man skulle få något över över huvud taget och vissa platser är ju bättre på just braxen det är ju inte helt okänt när det gäller dammen så Thomas sopade banan med oss andra. Allt jag lyckades få på feeder var en 15 gr abborre enda hugget på 3 timmars försök. Lyckades kroka 2 små sarvar med ett 4 m spö lite desperat när det var som tråkigast.
Klubbmästare blev Thomas Larsson 4360gr med ca 10-12 braxar och 1 sutare
2. Patrik Dahlström 2100gr 7 braxar
3  Jesper Dyberg 1340gr 3 braxar
4  Christoffer Holmqvist 500gr ca 25 mini sarvar
5. Stange 100gr 4 fisk
6. Chefen avbröt tävlingen 6 fisk
7. Conny Larsson avbröt tävlingen 2 fisk