söndag 18 februari 2018

Lag DM Norasjön

Idag arrangerade Noragyttorp lag DM på Norasjön och vi blev runt 25st tremannalag som tävlade. Hela 13 herrlag ställde upp så det gällde att vara topp 4 idag om man inte som vi var direktkvalade från SM i år. Vi valde att pulsa iväg till Emmaviken och blev själva där till att börja med. Fisk kom vi genast i kontakt med och alla 3 plockade ganska fina abborre ungefär en halvtimme innan det tog slut. Efter 1 timme valde jag att dra iväg ner mot lillsjön ihopp om att kanske hitta lite bättre fisk. Påvägen ner träffade jag på Henrik Lindgren som som fått ett 50-tal fisk med bra snitt men jag lät han sitta själv och knallade vidare så långt man fick gå innan gränsen. Borrade upp 5 hål och fick genast en 50 grammare i det första följt av ett tomhål sen några fina i det 3.e. sen vart det en hel radda med tomhål innan jag plötsligt krokade på en 6 hektos abborre. Pistol och Ove kom nu också neråt vassarna där jag satt och hittade genast på bättre abborrar Peter drog en kilos följt av en på 7hg samt en liten på 4hg :) Ove hittade på ett par mellan 2-4 hg samt att han hittade ett stråk med normala abborrar som han plockade i hål efter hål. Det var väl jag som inte kom igång riktigt idag men en 3hgs lyckades jag i alla fall lura bakom ryggen på Henke. Fick ihop ynka 70 fisk och 2.5kg Peter och Ove delade på de övriga 8.3kg fisk som vi fick. Vi blev bara 6.a idag på 10.8kg
Vann gjorde favoriterna Dyberg Chefen och Olle på 13.8 före Degerfors 13.6kg och Ngf Henke Nille Thomas på 12.3kg
Dagens resultat
Jesper Dyberg var tävlingsledare idag och berättade vart avrisningarna var placerade på sjön


24 lag kom till start varav 13 var HS


Vi blev enda laget i Emmaviken




Favoriterna pallade trycket ännu en gång Jesper Dyberg Per Nilsson Olle Eriksson