söndag 21 januari 2018

Trögt fiske på Alkvettern

Valde att starta direkt till vänster tillsammans med Knoppen och Bengt-Ove men det var inte rätt ställe för dagen. Visserligen lyckades jag att lura upp en 250 grammare samt en liten krake till innan jag pulsade vidare mot nästa vik. Där satt Chefen, Olle och Pistolen men jag såg inte att de fick något ,pratade med Peter som fått 6st och Olle 5st Chefen var fortfarande FF jag fick inget heller där. Gjorde en längre flytt norröver upp mot åmyningen men de jag pratade med där hade inte sett någon som fått fisk ännu inte jag heller. Vände tillbaka ner till starten igen för att se om det gick lura någon i de hålen som nu stått orörda i över 1 timme. Påvägen dit snackade jag med Per Stenqvist som fått 5 fisk i samma hål varav en var på 2hg. Fick några smånapp där men lyckades inte kroka något så jag provade tafsen och fick då 2 snorgärsar. Gjorde därifrån en långpromenad söderut ändå ner mot avruskningen träffade Jan Norén påvägen han hade som vanligt fått några stora på 3hg , jag lurade där upp min 3.e fisk som kanske vägde 20gr. Såg att Chefen korsat sjön och blivit sittandes på en fläck en längre tid så jag gick också över till andra sidan efter en stund. Väl framme var Chefen uppvarvad då han precis lyckats med konststycket att lura upp 11st hektosabborrar i ett och samma hål på en stöpfläck precis där ruskningen var. Tyvärr var 95% av fläcken på fel sida av ruskningen så vi kunde inte borra så många fler hål i det blöta men jag gjorde ett och fick då en abborre på 150gr. Provade sedan några gamla hål med tafsen och fick då ytterligare en 150grammare. Borrade en massa hål ute i torrsnön men det gav inget alls men jag lyckades kroka på nått fint så jag tappade spöt precis i lockrycket men den fisken lossade när jag fick tag på spöt igen :(
Sen var tävlingen över och väl var det :)
Chefen vägde in 1351gr precis före mig och såg ut som en överlägsen vinnare men Dyberg vägde in 1286gr som siste man och skrämde upp chefen lite granna i alla fall.
3.a blev Olle Eriksson Ngf 772gr precis före Daniel Göransson Ngf 769gr
5.a J-E Stange Ngf 720gr och 6.a Mats Carlsson 673gr
Högst vikten idag fick Peo Eriksson Ngf 1628gr och Kenneth Hansson Ngf 1612gr båda i veteranklassen.
Äldre veteran vann Pentti Harmaala Ngf 1447gr
Tack för ett bra arrangemang Karlskoga AFK
Komplett resultatlista finns HÄR