söndag 5 mars 2017

Fruktjuice Open

Har inte fotograferat något idag då det var så jäkla kallt åt fingrarna i blåsten och sen var det inte mycket att visa för den delen. Började fiska på udden bredvid holmen precis innan bron men där var det inte många abborrar hemma så jag fick packa och flytta mig närmare bron innan jag hittade några koncentrationer med fisk. Det var inte något vidare brs fiske överhuvudtaget den första delen av tävlingen då abborrarna bara petade på grejerna likt Lien förra helgen. Betade med pinkies så fisken fastnade lite bättre men storleken var inte värst då alla var stöpta som 20 grammare. Fick ett par bra hål närmare bron men det byggde inte så mycket som man önskade i påsen. Först efter 12-tiden när solen stod högt började fisken bli lite alertare och det dök upp allt fler 40 grammare och någon större på det men det blev sällan fler än 10 i hålen. Ove jag och Pistol borrade oss fram och plockade fisk ända fram till slutsignalen.
Ove fick 240st jag 227st och Pistol 325st men de var av minsta laget så endast Peter lyckades få ett pris idag tror han blev 10.a på 9kg. Själv vägde jag in ynkliga 6.5kg och Ove 7.1kg.
Högsta vikt som inkasserade förstapriset i tävlingen på 2500kr fick Stefan Holmudd 13.9kg tävlandes för forellen. Veteranklassen vann Lasse Sundberg på 11kg och Björne blev 3.a av de jag kan namnet på . Nya tag på Ekoln nästa år för jag kommer nog tillbaka igen och kämpar :)
Nu väntar en 3 dagarsvecka på jobbet sen drar jag till Kälarne på torsdagmorgon och tävlar Fre-lör-sön.
Resultatlistan från Fruktjuice Open finns HÄR