lördag 23 januari 2016

Hittade lite fisk på Åsunden

Blev en hel del förflyttningar idag då jag första halvtimmen inte fick ett napp. Gick över till en klunga längre bort och fick mina första fiskar på 6m djup, skrapade ihop 48st där totalt innan det dog. Packade och sprang bort till nästa klunga som vevade friskt med armarna, slog ett hål och drog 50 abborrar i det. Håkan Fransson satt bredvid och fick över 100 i sitt hål men sedan tyckte jag att fisket dog och vi var många fiskare som trängdes på en liten yta runt en grynna. Såg då 2 personer som satt helt själva och fick fisk långt bort mot en ö så jag sprang över dit men det var tji tills jag borrade mig utåt och fick ett nytt 50-hål som följdes av ett 70-hål. Nu hade 3 pers. ökat till 15 här så det blev uppborrat ganska fort men fick ett par hål till med 20-30 fisk bla. en 3 hgs i sista hålet. Annars var fisken väldigt liten i storlek idag 15-20gr men det var så över hela sjön vad jag förstår förutom några bonusar. Slutade sammanlagt på 325 fisk och en vikt på 8250gr vilket jag får vara nöjd med första gången jag fiskar på Åsunden.
Lite resultat som jag snappade upp:
Total vinnare blev Daniel Johansson Jokers på 9390gr
2.a Håkan Fransson Rimforsa 8855gr
3.a Jan-Erik Stange Ngf 8250gr
4.a blev chefen på 7630gr
Dyberg fick också pris som 9.a på 5720gr
HV. vann Håkan Allard Rimforsa 7280gr
2.a Hasse Esebrin Jokers fick 6675gr
3.a Peter Olsson 6450gr.
ÄHV. 1.a Björn Svensson Jokers 5745gr
2.a Bengt-Ove Pettersson Ngf 3495gr
3.a Thomas Johansson 3245gr.
Hela resultatlistan finns HÄR
Nu blir det hem och torka kläderna och förbereda morgondagens långpromenad på Hjälmaren :)