torsdag 28 maj 2015

Nästa helg börjar Noras trollingserie

Då var det snart dags för trollingserien i Nora att dra igång och jag vet att det varit dåligt med information om tävlingsdatum och sjöar,  man vill gärna vara ute i god tid så man kan planera in sina fiskedagar men så blev inte fallet men datumen är bestämda så jag hoppas det går bra ändå.
Sjöarna är tyvärr fortfarande inte bestämda och inför starten nästa helg vet jag att det kollas med tillstånd ramp osv. att försöka få en tävling på Ljusnaren igen annars tror jag alternativet blir Usken som första sjö.
Inga nya regler vad jag vet så det är fortfarande:
* 6 spön/beten
* Catch and Release
  (Glöm inte era måttplankor hemma om ni lånat dem över vintern)
* Måttplankor finns att låna vid start
* Medtag egen digitalkamera och använd gärna avkrokningsmattor.
* Gädda Gös Abborre räknas
* Alla fiskar över minimåtten räknas
* Abborren räknas 1,5 x längden
* Gös räknas 1,25 x längden
* Fritt antal paravaner, djupriggar i båten
* De 3 bästa resultaten av 4 tävlingar räknas som serie
* Priser till topp 10 i serien
* Träningsfiskeförbud på sjön veckan innan
* Avgift för touren 300kr betalas innan start första gången ni deltar.
* Avgift varje deltävling 200kr om inget annat anges i inbjudan
   (tex. parkeringsavgifter eller extra avgifter för fiskekort)
Tävlingsdagar
7 Juni, 23 Augusti, 4 Oktober, 18 Oktober avslutning och prisutdelning i touren.