måndag 9 februari 2015

Pimpel SM Runn/Ösjön

Idag känner jag mig inte så stark och jag är oerhört tacksam över att ett pimpel SM inte pågår i 3 dagar för bara över en natt så har min fysiska ålder gått från 44 till minst 74 så jag fick stapla ut och ta bilen till jobbet denna dag. Det är lite stelt och värker i både händer tårna och övriga kroppen och några av mina lagmedlemmar bestämde sig redan igår att de skulle ligga kvar hemma och krama kudden idag vilket inte var så dum ide´ ändå. Det blev två långa och hårda fiskedagar på sjöarna uppe i Dalarna men också 2 roliga tävlingar vilket var lite överraskande, för det här var inte något SM som jag såg speciellt fram emot innan jag kom upp till Falun/Borlänge. Inte mitt fiske att sitta och plocka smått hela dagrna men nu krävdes det inte så mycket fisk som det brukar göra på dessa sjöar när mästerskapen avgörs i mars, så det blev ganska hanterbara vikter även om det ändå inte räckte ända fram till en pallplats. Igår saknades det bara 2 kg till ett guld och det är inte mer än 0,5kg per lagmedlem och det var inget man kunde tänka sig när jag satt på isen och tyckte att loppet var kört redan vid 11-tiden eftersom fisken var så liten i området jag satt.
Till en bronspeng var det bara kilot som fattades så man skulle gärna vilja vrida tillbaka klockan och göra om tävlingen igen med facit i handen. Skulle inte lämnat åmynningen så snabbt för fisken fanns där enligt Erik Södergårds och kanske inte heller lämnat bryggorna för där nappade det ganska bra men fisken var väldigt små. Men jag har kämpat in i det sista och gjort mitt bästa båda dagarna så jag är ganska nöjd ändå med en 15.e plats på runn och en 7.e på Ösjön. Det kommer fler chanser på SM framöver men inte i Norsjö för det hoppar jag över, skall försöka ta mig till 2016 års i Lycksele om det vill sig. Pratade förövrigt med Ansi ute på isen i lördags och han bekräftade att det blir pimpel-SM i Lycksele nästa år och det skulle han tala om uppe från scenen på prisutdelningen men det hörde då inte jag något om.
Kommande helg här i Örebro skulle vi arrangera ett RST på lördag och ett lag-DM på söndag och vad jag hörde igår så gav vi bort RST till Värmland nu på lördag då vi inte hinner arrangera båda tävlingarna, så kolla på Kalles blogg om var de tänker lägga tävlingen.
Eftersom tävlingen flyttas utanför länet så kommer den inte räknas i våran pimpelserie.
Vårat lag-DM vet jag inte heller vart det kommer gå hörde bara ett ryckte men det är inte bekräftat.
Väderprognosen veckan som kommer verkar bli varm så nu kommer det bli stöpigt på sjöarna och jag är rädd för att isarna kommer bli mycket dåliga på kort tid så vi bör köra båda våra Dm så fort som bara möjligt.
Återkommer med mer iformation om kommande tävlingar när jag vet något//Janne
Resultaten från SM 2014
Individuellt
Lagtävlingen
Fler bilder från båda dagarna