lördag 28 februari 2015

Äntligen pimpelmästare

Det gick faktiskt hela vägen denna gången så jag blev nu äntligen distriktsmästare för första gången som senior så det tog endast 25 år att få den guldmedaljen runt halsen.
Fick ihop 47 abborrar med vikten 5972gr så det var ett bra snitt på abborren där jag var idag så den platsen släppte jag inte under de 3 sista timmarna även om det var ganska glest mellan huggen tidvis.
Får nu lov att plocka bort Fåsjön från min svarta lista över dyngsjöar man inte bör tävla på ;)
Jag får tacka Kaj som tillverkade den grymma tafspirken N3 åt mig för den har jag använt hela dagen tillsammans med blåmyska st.14 dubbla lyspinkies och en bloodwoorms.
2.a i herrklassen blev Daniel Göransson efter tuff kamp med Thomas Larsson som båda fiskade på samma ställe och båda fick ihop vikten 4608gr men Daniel fick flest fiskar (74st)och blev 2.a före Thomas (52 fisk)
4.a blev Ove Rose'n 3495gr
5.a Peter Pistol 3668gr.
HV
1.a Kjell Korp Karlskoga 4166
2.a Mikael Nyman 3140gr
3.a Pelle Antonsson 3388gr
ÄHV
1. Pentti Harmaala 2682gr
2. Nisse Tunströmer 2354gr
3. Reino Mujo 2064gr
Min plan lyckades också med att dubbelkvala i Dm så nu är lagkompisen Per Häll också klar för SM nästa år eftersom han var 4.a och först på tur i serien.