lördag 27 december 2014

Spöbygge idag igen

Idag skall jag börja att bygga mitt 3.e varpspö och det blir nog ytterliggare en ny modell som jag klurar ihop.
Börjar få slut på nylonskruv och mutter nu så jag måste försöka att få tag på nya i någon shop här i landet.
Någon som har ett förslag på var ?
Utvärderingen på spöna som jag skulle fiska med igår gick väl sådär :(
pirkspöt eller rättare sagt signaltoppen på det spöt fungerade inte alls bra så nu skall jag beställa ett gäng i metall från en butik vid namn svenskfiskeshop.
Mormyskaspöt han jag bara få en abborre på sedan bröt jag av kroken när jag skulle vinkla gapet på den och i minus 17 grader ville jag inte knyta dit en ny.
Ny tävling imorgon då Noragyttorp har Km1 på Åsbosjön med start i södra änden, utgång 9.30 vid vattenskidklubben.