söndag 2 februari 2014

Lungertävlingen igår

Jag stegade hela vägen ut till Valensundet eftersom jag hörde att det nappat där förra helgen, men jag blev inte ensam eftersom 10 andra personer tänkte samma sak som mig.
Nysnö och inte ett spår på sjön gjorde att det tog precis en timme för mig och Per Häll att ta oss hela sträckan på 5,7km sedan kom de andra lite efter hand.
Nappade direkt några mindre abborrar och sedan gick det inte alls för mig då jag borrade ett 20-tal bomhål medan Häll, Nilsson och Pistol plockade abborrar i hålen.
Fick lite senare några bättre men då var det försent för mig eftersom de andra suttit på den ytan och plockat många abborrar mellan 1-3 hg så nu var de slut.
Ett mörker som så många gånger förut på Hjälmaren men det var flera som fått dåligt idag.
Det blev tillslut bara 27 st som vägde 2395gr
Några resultat från tävlingen
ÄDJ Alexandra Hansson 7250gr inte dåligt
Högsta vikten idag
ÄHV
1. J-E Persson Ngf 12925gr
2. Jonny Skoglund 7025gr
3. Pentti Harmaala 6650gr
HV
1. Christer Cederborg Ngf 5524g
2. Pelle Antonsson 4980gr
3. Nils Lovén 4068gr
HS
1. Olle Eriksson Ngf 10070gr
2. Peter Pistol 9725gr
3. Per Häll 9095gr
Nu finns hela resultatlistan HÄR
Lag-DM i Kristineham nästa helg