onsdag 19 juni 2013

Sommartider

Lite klent med uppdateringar på bloggen nu när sommaren är här
och semestern närmar sig (v.28).
Midsommar står för dörren och då umgås jag med familj
och vänner så då är det helt fiskfritt förutom på matbordet.
Möjligen om det kan bli en fisketur på söndag
eller om jag tar en ledig dag nästa vecka ?

Har iallafall beställt en ny ekolodsgivare till båten
och så har jag börjat klura på en givarhållare till den
som skall placeras längre fram på båten.
Börjar få ont i ryggen av att sitta och vrida mig framför ekolodet
med ett spö riktat bakåt mot motorn när jag prickfiskar.
Sedan börjar jag fundera om inte en 75 hk Mercury skrämmer
eller får gösarna att skygga från att hugga en jigg som placeras
ett par meter under propellern ?
Hoppas på fler hugg när jag får i ordning på de grejerna
även om vattnet nu börjar bli väldigt varmt och gösarna
mindre aktiva med kortare huggperioder. //Janne