tisdag 25 juni 2013

Klurar lite på hur jag skall bygga



Såg faktiskt bilder på en annan fiskeblogg hur de använt en styrstam
till en cykel för att göra ett enkelt givarfäste.
En styrstam inköptes från biltema 109:- (nr 27-540)
för att fästa i grabbräcket på båten (25mm).
Köpte sedan ett 1500mm långt aluminiumrör 25x3mm
för (125:-) på Stålshopen, som skall fästas lodrätt med givaren.
Har ett sluttande grabbräcken på Uttern så jag måste modifiera hållaren
med ett vridbart fäste som jag kan justera för bästa lodräta vinkel.
Vet inte hur långt rör jag behöver för att få ner givaren under vattenytan
så jag får nog såga av en del av röret senare om det blir för långt.
Nu skall några av delarna svarvas och svetsas ihop
och det skall borras och gängas så vi får se om den hinner bli klar
för en provtur till helgen.//Janne