lördag 27 april 2013

Inte så bra fiske idag

Katastrof är en exakt beskrivning av hur fisket var denna dag.
Totalt blev det ynka 4 fångade gäddor och inte ett hugg mer än så (100%)
Största 6,5kg och resten runt 3-4 kg på 9 timmars nötande på grunt vatten.
Några var urlekta medans andra var sprängfeta med rom
Vattentempen var allt från 4.5 - 7.2 grader.
Var en väldans aktivitet i några av vassarna med både fisk och sjöfågel
som fått vårkänslorna att svalla.

Kanske får bortförklara mig med att skylla på nordanvind och fullmåne
men sådant brukar jag inte bry mig om när jag fiskar.
Gäddorna måste väll äta då med ?
Det kom dock upp några riktigt stora på trolling idag
"Daniel" fick en madam på hela 14 020 gr
"Johnny" drog en urlekt 130cm som "bara" vägde runt 12,4 kg.
Största som kommit upp på jerk i vår som jag vet 11,8 kg.
Nya tag framöver men tyvär inte imorgon eftersom det var så dåligt.
Väntar ett par dagar sen kör vi igen //Janne