lördag 19 januari 2013

Lag-DM Lunger, Hjälmaren imorgon


Imorgon så är det årets första tävling på Hjälmaren
Lag-DM med utgång Lungershamn nedanför Götlunda. 
Om det är något som jag har svårt för så är det just Hjälmaren
Litar helt på att mina kompisar parkerar mig på ett stim abborre ;-)
Nu kom snön som ingen ville ha lagom till första tävlingen där man
behöver röra på fläsket, närmare 20cm vitt skit trillade ner det senaste
dygnet i Örebro så det blir tungt att ta sig långt.
Har en karta här med lite avstånd till några kända fiskeplatser
inom "normalt" gångavstånd när det är lättgått på sjön.
(Högerklicka och välj öppna länk) för att förstora bilden.
Väderprognosen har ändrats till det bättre sedan sist
när jag skrev här på bloggen från -19 till -6 grader
men vinden har ökat rejält inför söndagen.
Har tyvärr inte läst eller hört något bra från Hjälmaren på ett
tag nu då abborren verkar trög efter snön som kom.
Har inte enats om vart vi skall ta vägen imorgon men det blir
säkerligen en lång promenad i snön om min onda rygg
klarar av det .//Janne