tisdag 12 juni 2012

Äntligen en lite större


Har fått 5 gösar och denna tyngde vågen till lite blygsamma 2,5kg.
Märkte att jag fiskat på för små ekon och för grunt om man jämför
med denna som stod på 8 meter innan den gick upp och naffsade på jiggen.
Efter missen var det bara att backa båten en meter och skicka ner
jiggen igen och gösen tvekade inte en sekund att hugga igen.
Efter att jag tagit fotot och returnerat gösen så tittar jag på lodet
och där är en grov gul linje, fisk under båten så sänker ner jiggen igen
och det smäller direkt men den kliver av vid ytan :-)
Ibland är det inte svårt för att sedan ta upp mot en halvtimme att hitta
ett perfekt eko som är värt att fiska på.
Vinden tilltog lite senare på kvällen så det blev för svårt att parkera på dem
så det blev inga mer hugg för mig.
Inga hugg på 10" arna idag men de var upp och kikade på dem.
Nästa göstur kanske blir nästa vecka om jag får tid över
annars blir det inget före midsommar helgen.
Noratouren i trolling till helgen sedan skall jag leta efter en ny bil till veckan
och så midsommar som sagt, operationer, skolavslutning, fotbolls-EM
och så en fest med jobbet till veckan så schemat är fult nu.
Men jag längtar redan tills nästa tur :-D //Janne