torsdag 3 maj 2012

Fisket får vänta ett par veckor


Nu har jag letat runt i Sverige efter en ny regulator på lite
olika båtfirmor och alla säger att de kan få hem en ny till mig
via Belgien som har Europalagret för Mercury.
Alla firmorna lämnar samma prisuppgifter på strax över 5000:-
och jag har nu bestämt mig för att prova Borgs Motor
som hovleverantör av reservdelar till mig.
1-2 veckors leveranstid sedan hoppas jag att det går att
komma ut med båten på gösfiske i mitten av maj.
Snart dax att spika Noratouren om ingen annan gjort det redan ?
Har legat lågt med tävlingstänket då vi har lite struligt
med båten och intresset för trollingfisket.
Nu till helgen är det Örebro Öppna nere i Svartån
(Internationellt mete) som det så fint heter nu för tiden.
Lördag 11-15
Söndag 10-14
Blir en kylig tillställning för meteproffsen och så Kenneth förstås :-)
Såg att SM i pimpel för 2013 var klart redan nu
Bra för dem som får åka nästa år, nära och bra till värmland.
När vi ändå pratar pimpel
såg i NA tidningen idag att en gammal pimpelfiskare
och metare gått ur tiden .
//Janne