fredag 13 april 2012

Dagens fiske på vättern


Dagen i stort......
Sjukt trögt och klart vatten i vikarna idag där jag var.
Vattentemp 4,2 - 4,8 grader
Med facit i hand så skulle jag nog inte ha behövt
lämnat mörkvattnet för knappt ingen ville hugga i klarvattnet.
Började bra med en 6,1:a i klarvattnet som tyvärr var urlekt.
Nästa ställe bjöd på en 10+ are som stirrade långsint
på min wolf under ett spinnstopp vid båtkanten innan
hon gled ner i djupet igen.
Tog ett par kasst i Åviken på ett par heta platser
vilket resulterade i två efterföljare i 5 kgs klassen
som bara petade med nosen på jerken utan att ens
behaga att öppna truten.
Nästa vik följde ett par kilosfiskar efter betet utan att hugga.
Ringde Klabbe som fått 9 st i båten och precis klarat
fy skäms gränsen med en urlekt 104:a .
Tillbaka i mörkvattnet brände jag en 5-6:a
när jag skulle lägga ankare samtidigt som jag drillade
en gädda som petat på betet 3 gånger innan den tillslut fastnade.
Kanske fiske på söndag //Janne