lördag 17 mars 2012

Svenske mästaren 2012







Borrade mig vidare ner efter snöstråket och missade en fisk som jag
satte i hålkantena när den väl skulle upp.
Kände igen mannen med titanborren som satt längre ner i viken
och vevade med armarna.
Timo Jumisko hittade en fläskhål med 5 kg storabborre som
högg så det sjöng i linan sedan tomt runt omkring.
Vi borrade oss vidare runt i snön men inte ett hugg för någon av oss.
Jag borrar mig senare utåt för att försöka hitta en djupkant medan
Timo tar ett gammel hål där han känner en fisk omgående.
På med ett par bloodwoorms på kroken sedan brakar det löst
igen och han sopar upp ytterliggare 5 kg fina abborrar.
Då packar jag ihop för dagen och lämnar Timo efter ett par bilder
med kameran, fiskar ändå i arrangörsklassen och känner mig inte
tvungen att borra ner denne man som nu kanske har något stort på gång.
Traskar hemmåt med min enda abborre ihopp om
att kunna väga in den utan publik.
När jag kommer till ön där vi började fiskedagen så sitter
där en herre som också slaskar upp ett antal kilon i närheten
av våra gammla pimpelhål så borrarna fanns där hela tiden,
gäller bara att borra rakt i huvudet på dem.