måndag 12 mars 2012

Något att se fram emot


På fredag morgon kl. 08.00 går bussen från Nora upp till scandic i Östersund.
Fiskeresan är ju redan planerad i minsta detalj som jag skrev förut läs
Skall bli riktigt kul att få bekanta sig med Revsundssjön efter allt man hört
om stora abborrar och djupa vatten.
Hittade lite gamla resultat från både 3 och 4 timmars tävlingar från
den norra delen av Revsundssjön.
Vinnarvikter som ligger mellan 16-27,5 kg vittnar om ett kul fiske
för de som segrat där genom åren men det är destå flera som
bara har 5-7 kilo i påsarna vid invägningen.
Allt fokus ligger givetvis på lagtävlingen för min del då jag inte lyckats
kvala in till det individuella men jag skall ändå vara med på lördag
och fiska i arrangörsklassen.
Laget som skall vinna guldet består av Per Häll, Peter Pistol,
en formtoppad Jesper Dyberg och så lilla jag.
Mtrl.vård gäller i veckan med nya linor,länkar och ett par tafsar
ingen vet riktigt vad det kommer att bli för fiske då det
inte varit så mycket folk på sjön samtidigt som under ett SM.
Kan bli trögt när alla borrar i isen så jag plockar med både
tafs och mormyskaspöt men modellen större och med grövre linor
än vad man använder normalt här hemma.
Alla är så fokuserade på stora trekrokar och pirkar men jag tror
att det går lika bra med tafs om de stora riddarna bara finns där i hålet.
Glömmer inte en pimpeltur på vättern där jag drog 23kg stora abborrar
på en grundkant där det endast var 19 meter djupt via tafsfiske.
0,22 nylonlina och meterlånga mothugg, vilket fiske det var
och nästan allt i ett o samma håla den gången.
Upprepar gärna bedriften igen nu på söndag //Janne