tisdag 27 mars 2012

Dagens gäddfiske


Fisket blev trögare efter att jag lämnat av Per inne i hamnen men jag fiskade
också på de ställena där vi redan varit och drillat tidigare under dagen.
Precis som i fredags så dog fisket efter kl. 16.00 när solen gick
ner bakom trädtopparna, men en brax och ett par mindre gäddor
samt en 6,5:a blev det till slut.
Bra medelvikt idag men ingen riktig topp på gäddorna som vi fick.
Totalt blev det 17 gäddor där 9 var över 5kg
Båda klarade av fy skäms gränsen på 7kg
Per fick 7,65 och 7,0kg som störst och jag 7,3 och 6,95kg
Vatten temperatur 5,2-5,7
Ett par plask inne i vassen men det är nog sjöfågel.
Nästa fisketur blir på ?
Skall fundera på det då flera kompisbåtar skall fiska både ons, tors
och fredag på säkerligen samma områden som jag brukar köra,
så då blir det trögt där framåt helgen så jag får fundera som sagt.
Vädret till helgen och veckan som kommer är inte heller så rolig läsning,
kommer att bli natt is på många av vikarna till veckan och kanske
halt med sommardäck på morgonen.
Gäddleken kommer att dra på tiden men när det blir varmt
igen så kommer det att gå fort // Janne