fredag 23 mars 2012

Dagens gäddfiske


Fisket gick väll ungefär som man hoppats på pricka rätt helt enkelt,
men det blev inte som förra året med en 10:a första dagen.
6,0 6,6 7,0 8,65 som störst och 22 gäddor sammanlagt
Det var också rekord mycket med is efter vassarna
vilket jag aldrig upplevt tidigare år.
Vi var 2 båtar idag där den ena valde att sjösätta inne i Alsen
vilket kanske inte var det bästa valet då sjön låg täckt med
ett islager på 3-4 cm som tog tid att passera .
Den båten med herr bäver fick 14 gäddor med en 8 på topp .
Vi lyckades också kroka ett par braxar i ryggen fast de inte
skall leka ännu.
Själv lyckades jag felkroka min 18:e gädda i sidan vilket medförde
en del tankar i huvudet när det var stört omöjligt att få in den till båten .
Istället för en 10++ dök denna 5:a upp baklänges till min besvikelse
den satt som tur väldigt ytligt så den klarade sig bra från kroken.
Blev förövrigt lite mobbad för mina "350kr beten" av både
den ena och den andra i båtarna men de levererar som sagt :-)

Tack för en varm och trevlig dag på sjön Petri !!
Det är inte ofta man står i t-shirt i mars månad och jerkar //Janne
Obs ! Om det finns någon vänlig själ som vill skänka mig en
Minn Kota PowerDrive V2 så ring mig genast :-)
Mitt nummer finns på eniro.se
Vill ha Vill ha Vill ha Vill ha