torsdag 5 maj 2011

Ny kamera beställd


Beslutade mig för att göra en investering i en lite bättre digitalkamera
som gärna fick vara helt vattentät samt lite stöt tålig till fisketurerna.
Har en olympus u-710 all-weather (7.1 megapixel) som funkat felfritt
i ett par år,  men den får dottern ta över nu när jag hittat denna .
Olympus Tough 610
En kamera för tuffa förhållanden
• Vattentät ned till 5 m och fryssäker ner till -10
• Automatiskt skarpa bilder under vattnet
• 5x optisk vidvinkelzoom (28-140mm)
• 3D-läge för fantastiska stillbilder
• 720p HD-Film med ljud för att spela in film i fantastisk kvalitet
• 14 megapixlar för högkvalitativa bilder och utskrifter
Med den kameran så hoppas jag på att kunna filma och ta fina kort
under mina fisketurer i framtiden, ovanför som under vattenytan
som jag sedan kan visa er här på bloggen.
Fiskesväng på lördag samt ev. på måndag om jag finner en fiskekamrat.//Janne