tisdag 3 maj 2011

Jiggfiske prylar


Vad har vi för tråkigt väder ute idag då, snöa skall det inte göra i maj månad.
Skulle ut på gösfiske denna vecka var ju tanken men det sk... sig rejält
nu när det blev så kalla nätter.
Jag har i alla fall spolat på ny lina på mina jiggrullar så att spöna står klara
i garderoben inför kommande jiggfisketurer.
Sufix fuse i neon orange blev det på spolarna precis som förra sommaren.
Otroligt lättkastad lina som ger långa och precisa kast dit du vill komma.
Var helt klart nöjd med den modellen av lina då den syntes bra
samt trasslade väldigt lite på haspelrullen under mina jiggfiske dagar.
Lite klen kan tyckas kanske då 0.16 lina bara har en brottstyrka på 6,8 kg
men det var inget jag märkte av .
Ny för i år är en 8-trådig flätlina vid namn Sufix 832 som blivit lovordad
men har själv inte hunnit testa den ännu, finns i färgerna mörkgrön och lime .
0,15 har brottstyrkan 9,2 kg vilket borde räcka till allt jiggfiske framöver.

Det här var en liten finurlig pryl som jag hittade
vilken kan vara till användning under en dags jiggfiske.
Klicka Här för vidare information.
Skitfiske på er //Janne