söndag 30 januari 2011

Dm mästare totalt blev K-G Magnusson


Gammal är äldst ....The dark horse....
Med 7050 gram vann han herrveteran klassen överlägset
före 2.an (också det en skräll) Göran Georgsson med 4,3 kg.
3.a blev Kurt-Arne Larsson Ngf på 2,8 kg.
4.a Thomas Sjöström 2,6 kg
5.a Tarmo Lepistö 2,3 kg
Vart satt Kalle då ?
Jo , i den södra delen av sjön så klart där jag satt förra gången vi var här.
Där rök mina teorier om dåliga söder ändar av sjöarna denna vinter.
Nästa fisketävling för mig blir nog på Alsen (serie 4) som är om 2 veckor,
men innan dess så skall jag nog hinna ut på hjälmaren en sväng eller två.
Resultatlista kommer ut här när jag får tag på den .
Obs !!!!
Nu är det klart med att Väringen cup (serie 5 ) kommer att flyttas
i från den 13 mars till den 6.e mars
bara för att inte krocka med superpimpeln på Björköfjärden.
Lag-dm som är helgen innan kommer att flyttas till annan sjö.//Janne