söndag 19 december 2010

Blev vinterstudion idag



Packade skryllan sent igår kväll då yr.no lovade att det endast skulle
snöa under 2 timmar under söndagen. TV4 visade snöstorm på tvn
så jag valde att följa 4:ans väder och ställde tillbaka lådan i garderoben ,
tur var väll det då det har snöat hela natten .
Har säkert kommit 15 cm vit skit idag.
Har varit ute och köpt nytt epoxy så att jag kunde göra lite nytta
framför tvn genom att fylla på min egen låda med lite nya vassa krokar ,
tyvärr så känner jag inte att jag får till krokarna så där 100% ännu
men med lite mer träning i vinter så hoppas jag att det sitter där igen.
Det blev lite flera glitterkrok inkl. min favorit krok :-D
Sturefiskarna körde Km idag på hjälmaren (lunger) i stormen ,
högsta vikt fick Knoppen med 29,5 kg småfisk (bra gjort av gubben)
30 cm mjölig rullande snö på sjön nu :-(
Läste om tävlingen på Baggtjärn i storfors idag där 31 gubbar trotsade vädret
och den 40 cm djupa snön som låg på krondiket.
Snön har börjat tynga ner isen så pass att vattnet forsar upp ur hålen
när man borrar nu, vilket både är bra och dåligt.
Det blir väldigt kladdigt att trampa omkring men om några dagar så
kommer det bli många frusna stöpfläckar som skapar bra fiske samt blankis.
Hur mycket fisk som kom upp kan ni se på länken
här Resultat Baggtjärn. //Janne