tisdag 9 februari 2010

Vad heter denna tafspirk ?



Är det någon där ute som har en aning om vad den här 5 cm långa pirken heter ?? eller av vem man kan köpa ett par av denna modell nya eller begagnade ??
Jag köpte mina av Hans-Erik Kristoffersson uppe på SM i Bergviken för många år sedan och de levererades då i små plaströr och fanns i helsilver,guld eller bronz.
Jag har pratat med berörd person för många år sedan och han fick inte tag i flera pirkar då ....
Pirken är tillverkad i ett massivt stycke som det sedan är urfräst två små spår längst sidan , öglorna är dit lödda.
"Kaffe pirken" är ett namn som jag hört men vet inte om det stämmer ??
Kolla in era gömmor , jag köper gärna era begagnade pirkar .
Problemet med namnet är löst nu .......så nu skall jag hitta en försäljareDag Even Nygårdseter har talat om för mig att namnet på pirken är JAVA vilket inte är så långt ifrån "Kaffepirken"
 //Janne