torsdag 16 oktober 2008

Jerkfiske på Söndag ???

Vädret ser ganska bra ut på söndag soligt (skönt) och blåsigt 6-8 m/s västligt (bra vind) , så nu väntar jag bara på att snoret skall sluta flöda. Vatten tempen ligger runt 10´så gäddorna borde vara på ingående i vikarna , stridbara och hungriga inför kommande vinter. Jag köpte ett par ny Handskar som jag tror kommer fungera bra till jerkfisket , de är tunna , smidiga och blir sköna att använda nu när kylan kommer smygandes. Det skall bli jäkligt kul att få åka ner och Jerkfiska från våran egen båt , vilken inte fungerade varken hösten-07 eller våren -08 pga. motor strul då man fick förlita sig på andra kompisar med båt .
8,9 kilo är våran största i år men chansen finns fortfarande att vi kan öka på det rekordet något kilo till . Vårens största att lägga på minnet är ändå Richard Jensens 16,69 som simmar vidare där ute om ändå lite smalare om midjan. Jag kommer prova några nya (för mig) beten SavaGear 4-play och Butch Magnum vilka kanske kommer till användning under nästa års trolling tävlingar mvh Janne